دسته بندی ها
محبوب ترین ها
شاید بهشون نیاز داشته باشید
عمومی / 17 دی 1401

نخست‌وزیر ایسلند اولین رمان جنایی خود را منتشر کرد

وبلاگ شهر کتاب اهواز

نخست‌وزیر ایسلند اولین رمان جنایی خود را منتشر کرد

کاترین یاکوبسدوتر، طرفدار داستان‌های جنایی و نخست‌وزیر ایسلند، اولین رمان هیجان‌انگیز خود را منتشر کرد.

به گزارش یورو نیوز، این تریلر نفس‌گیر با عنوان «ریکیاویک» با همکاری دوست نزدیکِ نخست‌وزیر، راگنار یوناسون، نویسنده پرفروش ایسلندیِ مجموعه‌ی «جزیره‌ی تاریک» نوشته شده است.

این ایده که یک رئیس دولت وقت کافی برای نوشتن یک رمان داشته باشد، ممکن است در بیشتر کشورها پوچ به نظر برسد، اما در ایسلند نه.

این کشور ۳۷۵ هزار نفری دارای سنتی قوی در خواندن و نوشتن در میان مردمانش است و براساس آمار، از هر ۱۰ ایسلندی یک نفر در طول زندگی خود کتابی منتشر کرده است.

نخست‌وزیر ۴۶ ساله در مراسمی که برای رونمایی از کتابش برگزار شده، گفته است: «فکر نمی‌کردم نوشتن این رمان به سرانجام برسد چون مسئله‌ی زمان مطرح بود.»

وی اضافه کرده است: «کار کردن روی این پروژه در طول کووید-۱۹ کاملاً رهایی‌بخش بود.» او با خنده اضافه می‌کند: «من علاقه‌ی دیگری ندارم. این علاقه‌ی من است.»

این نخستین‌باری نیست که یک نخست‌وزیر در ایسلند رمانی از خود را به چاپ می‌رساند: دیوید اودسون، سلف یاکوبسدوتر، رمانی را در سال ۱۹۹۷ منتشر کرد، زمانی که او در سمت خود مشغول به فعالیت بود.

«ریکیاویک» داستانی مربوط به یک دختر نوجوان است که ۳۰ سال پیش در ویدِی، جزیره‌ی کوچکی در نزدیکیِ پایتخت ایسلند ناپدید شده است، والور، روزنامه‌نگارِ یک روزنامه‌ی محلی به دنبال این پرونده می‌رود تا سرنخ‌هایی را بیابد.

یوناسون می‌گوید: «عناصر این رخداد در کنار هم، بهترین پس‌زمینه را برای یک داستان جنایی جذاب و نفس‌گیر ایجاد می‌کنند.»      

نویسنده مطلب

|

سلمان شوهانی نژاد

|

65 بازدید
{{rateValue}} از 5 هیچ امتیازی برای این کتاب ثبت نشده است امتیاز شما : {{userRate}}